تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم از آنجایی که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۷۲۱۲ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۸ جولای) هنوز کامل نشده است، احتمالا شاهد اصلاح قیمت به سوی ۶۹۶۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ جولای) باشیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج که تا کنون دو موج آن کامل شده قرار گرفته است که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

به باور ما موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی به سوی سطح ۶۹۶۰ می باشد البته برای اینکه از کاهش قیمت به سوی این سطح مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به پایین سطح حمایت ۷۰۱۹ برسد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۷۲۱۲ به ۶۹۶۰ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۷۰۸۶ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد که شکست این سطح موجب تایید استمرار حرکت افزایشی قیمت از سطح ۶۹۶۰ به سوی سطح ۷۱۵۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد.

در هر صورت در تایم فریم یک ساعته این احتمال قویا وجود دارد که در معاملات امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا پایین ترین سطح روز ۱۸ جولای یعنی حول و حوش سطح ۶۹۶۰ دلار/تن امکان اصلاح داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت آلومینیم آلیاژی در معاملات امروز ممکن است یا در زیر سطح مقاومت ۲۰۶۲ دلار/تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح ۲۰۲۰ اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت در موج افزایشی c قرار گرفته است و برغم سرعت افزایشی بسیار زیاد هنوز موفق به شکست خط مقاومت فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۲۰۶۲ نشده است.

محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت برای تجمیع انرژی مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه در حدود سطح ۲۰۲۰ مورد حمایت قرار گیرد.

در حرکت افزایشی، شکست سطح مقاومت ۲۰۶۲ موجب تایید استمرار موج افزایشی c می شود که می تواند هدف ۲۱۰۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد.

بنابراین در این چارت از مومنتوم آلومینیم با دو مقاومت بزرگ برای ادامه کار روبرو هستیم، مطمئنا سطح ۲۰۶۲ از اهمیت بیشتر برای ایجاد مقاومت می باشد.

از این رو می توان متوجه شود تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای خط روند صعودی قرار دارد، برای نزولی شدن کار سخت و بزرگی بیش رو دارد و فعلا در حال پول بک به این خط می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم